הרשמה להשקת תכנית ההכשרה:

ימים
שעות
דקות
שניות

רוצים להגיע לעליונות בשיחות המשוב?

ואיך תשתמשו בחסרונות ותהפכו אותם ליתרונות?
מתאים גם למנהלים וגם לעובדים

משובים שנתיים,
התקופה הכי מלחיצה בקרב העובדים והמנהלים.
בואו נדבר על זה!
למה עושים משוב?
למה צריך לחכות עד סוף שנה?
למה הוא משמש?
האם חייב אותו בגרסה הרשמית?
ועוד המון סימני שאלה.
בואו נתחיל…

אני אציג את נקודת המבט של המנהל
ולאחר מכן את נקודת המבט של העובד.

מנהלים יקרים,
ראשית כל אינכם צריכים להיות מופתעים שמגיע השלב של שיחות המשוב.
אני רואה את זה כחלק מארגז הכלים שלי כמנהל:
✔️ ללמוד יותר על הקבוצה
✔️ללמוד יותר על העובד
✔️ להבין האם הצרכים השתנו במהלך השנה
✔️ להבין האם יש דרישות חדשות
✔️ וגם לכייל את המצפן ולהנחיל מטרות חדשות
ברמת הקבוצה
✔️ ולא פחות חשוב לעשות בקרה על פיתוח הקריירה של העובד ולבצע התאמה למטרות הקבוצה והחברה כולה (אידיאל)
✔️ לא לחכות רק לסוף שנה ולבצע את השיחה הזו באופן פורמלי, המהדרין יבצעו שיחות עם העובד כל שבוע עד שבועיים ויקראו לזה 1:1. ומעבר לבקרה השוטפת של
המשימות וכיול ואיפוס העובד במידה וצריך, יש המון משקל ויכול לקבל אינדיקציות משמעותיות על העובד.
כל בשיחה השנתית אתם לא תופתעו משום ידיעה או שינוי כיוון מצד העובד.

על מנת שיהיה תהליך אפקטיבי של משוב כך שתוכלו להפיק ממנו את המיטב ותזכו לפתיחות מצד העובד עליכם לנקוט במספר פעולות:
✔️ תבצעו הכנה מוקדמת מול העובד כך שידע שבעוד חודש יש לו שיחת משוב ושיתחיל לחשוב על הדברים.

✔️ תכינו סט שאלות שיישלח לכל העובדים בצורה אחידה ויכסה את כל הנקודות החשובות לכם עם יכולת למתן תשובות פתוחות.

✔️ תייצרו גם שאלות עם תשובות של 1-5, כמו למשל:
כמה אתה מעריך את הביצועים שלך השנה? או כל שאלה אחרת

✔️ שיחת משוב פשוטה כמשמעה, זו אינה הרצאה שבה אתם צריכים לספק ולשפוך כל מה שיש לכם על הלב. ההיפך הוא הנכון, אתם צריכים לאפשר דיאלוג ולדעת להקשיב.

✔️ פידבק שלילי זה לא עונש, אתם צריכים לשאוף לתת פידבק שלילי. למה?, כל תכיילו ותגרמו לשיפור מתמיד של העובד. רק תלמדו להציג את המידע באופן חיובי והתפתחותי ולא:
אתה מועמד לעוף מהחברה !

✔️ בנוסף עליכם ללמוד לתת משוב אובייקטיבי, כך תצליחו לנרמל את כל התוצאות ולהצליח להשוות בין כל העובדים
בקבוצה. גם אם יש לכם סטודנטים עובדים מנוסים באותה קבוצה. זה סעיף מאוד מאתגר, כי יש לבחור את קריטריונים
שייספקו מידע אמיתי על כל העובדים באופן שווה.

✔️ לכל מי שעובד בחברה ולטידיסיפלינרית, אני ממליץ לבצע משוב 360. מה זה אומר? לבחור את המנהל או העובד שהיו בקשר מקצועי במטריצה של החברה ולקבל מידע על העובד עם שאלות מנחות. כך חוות הדעת תהיה יותר מדוייקת ורחבה עבור
העובד. ישנם מקרים שבהם תגלו שהעובד שלכם מצטיין למרות שלא ראיתם את זה וכך אולי תצליחו לזהות פער אצלכם שעליכם לתקן או לשנות.

✔️ פולואפ… תראו מנהלים יקרים, אתם עתידים לקבל משימות ונקודות לטיפול בשיחת המשוב עם כל העובדים. במדיה ולא
ביצעתם פולואפ וטיפלתם בנקודות אלו, מיידית איבדתם את האמון של העובד. זה מצטייר בעיניי העובד כזלזול.

✔️ ודבר אחרון מנהלים יקרים, אל תעשו משובים בטלפון וגם לא בזום. תכבדו את המעמד ותייצרו סביבה נעימה עם שתייה וכיבוד קל ואם מתאפשר אז ללכת למקום ניטראלי ולייצר חוויה שהעובד יישמח להיות בה.

כעת אציין את הצד של העובדים ואיך ניתן להתכונן לשיחות משוב:
✔️ שלב ראשון כאשר הנכם מגיעים לקבוצה חדשה ולמנהל חדש, עליכם לתאם שיחת תיאום ציפיות ולא לחכות לשיחת משוב שנתית. אין פה אנשים שיודעים לקרוא מחשבות. כל מה שאתם רוצים חושבים אתם חייבים לשקף למנהל על מנת שידע וההיפך מצד המנהל. במידה ויש לכם תיאום ציפיות, אני אומר לכם ש-80 אחוזים
מתהליך המשוב כבר אצלכם ביד. מה שנותר לכם הוא לממש את כל המשימות שקיבלתי בתאום ציפיות. רוצים להיות מצטיינים?:
תוסיפו עוד שתי משימות שלא כתובות בתאום ציפיות ואתם בעננים.

✔️ תרשמו לעצמכם כמו לפני ראיון עבודה את כל החוזקות והחולשות שלכם על מנת לכוון את השיחה לאזורים שאתם רוצים. תגידו עם דוגמאות ממשיות מהשנה לגבי החוזקות שלכם, תתנו דוגמאות לתהליך שיפור ועבודה מתמדת על מנת לחזק את החולשות שלכם וכך תייצרו בטחון עצמי אצל המנהל שלכם ותפגינו שליטה עצמית
גבוהה מאוד.

✔️ תקשיבו, ייתכן והמנהל רוצה להציג לכם צדדים שאתם לא מכירים אצלכם וכך תצליחו להגדיל את המודעות שלכם לגבי עצמכם ולייצר תהליך של פיתוח עצמי בתוך הקריירה שלכם.

✔️ מיתוג אישי, גם כמו בראיון עבודה. יש לכם הזדמנות להציג את עצמכם בחברה ולהראות למנהל מי אתם, מה אתם, כמה אתם טובים ואיך כולם אוהבים אתכם… למה? כי אתם המותג ועליכם לפרסם אותו בכל דרך ובכל הזדמנות. שוב אני שואל למה? כי ככל שתכנסו למודעות של כולם, כך הערך שלכם יעלה וכך תהיו שווים יותר
ברמה הכלכלית וגם יירצוו אתכם בקבוצות נוספות וגם בחברות אחרות.

ולסיכום,
דעו לכם שישנם מקומות אשר משתמשים בשיחות משוב ככלי עזר למספר מקרים ותהליכים כגון:
◀️ כאשר יש קושי בקבלת החלטות בתהליך פיטורים
◀️ כאשר יש חלוקת בונוסים והעלאות שכר
◀️ וכמובן במעברים בין תפקידים וקידומים

חברים וחברות
עובדים ומנהלים
בהצלחה בשיחות משוב

במידה ויישמתם אחד מכל הרשימה הזו

אני עשיתי את שלי!

כמובן שאני זמין לכל שאלה או ייעוץ

מוזמנים להתחבר ברשתות השונות

וביחד ניצור רשת מקצועית חזקה ומדוייקת.

מחפשים עבודה?
צריכים עזרה בפיתוח קריירה?

תצטרפו לקהילה שלנו לפיתוח קריירה ומציאת עבודה:

או הגיבו לי פה בתגובות:

תפריט נגישות